Friday 3 June 2011

Entri Kedua : Pelamin



okay,bila cakap pasal kahwin antara benda pertama yang bakal pengantin akan fikir mesti pelamin kan?untuk wedding aku nanti,aku cuma nak pelamin yang simple je,tapi nampak moden..taknak la segala besi kerawang,kain berjuntai-juntai,daun artificial berjuntai sana sini..entah la,aku rasa rimas tengok pelamin yang macam tu..sumpah aku rasa cam nampak buruk dan tak menarik..

lagipun aku cuma nak buat majlis yang ringkas je,cukup setakat majlis akad nikah untuk aku raikan dengan keluarga,kawan2,saudara mara dan jiran2..ehehhehe aku tak rasa nak bersanding pun,sebab bagi aku bersanding tu buang masa..aku sampai sekarang tertanya-tanya lagi apa purpose sebenar orang melayu buat adat bersanding tu..bagi aku setakat nak duduk tercongok depan orang tayang muka,sampai lenguh pipi duk senyum je memanjang,baik tak payah..lagi pun macam membazir la kan?bayar pelamin mahal-mahal,sewa baju sampai 3-4 pasang..aduuiii untuk apa la sume tu..memang la orang cakap "this is the moment u have like once in a lifetime" tapi bagi aku ada lebih baaaaaanyak lagi cara untuk abadikan moment tu..tak semestinya kita kena bersanding untuk nak abadikan moment tu kan?

so memandangkan aku cuma nak majlis akad nikah je,so aku decide untuk nak buat mini pelamin je..trend sekarang la kan kalau nikah nak kena ada mini pelamin..okay lah tu,murah2 pun murah (itu yang penting) hehe sebab aku merancang untuk majlis ni pun semuaaaaa nye under bajet..so korang jangan lah nak expect something yang grand dari aku..bagi aku yang paling penting simple but nice :)

so,dalam misi duk mencari pelamin yang cantik dan sesuai untuk majlis aku nanti,puas la aku dan Encik Tunang duk pusing2 menjelajah butik2 pengantin di sekitar Kuala Terengganu yang indah ni..tapi agak hampa sebab aku tak jumpa satu pun yang berkenan..semua macam old-fashioned je aku tengok..macam aku cakap tadi la,berkerawang & daun berjuntai2..aku nak yang simple2 je kot..

akhirnya sampai la aku ke butik Maju Bridal ni..ni butik baru,so portfolio tak berapa nak banyak lagi..tapi dalam duk belek2 tu,ada satu pelamin yang betul2 menangkap mata aku..tengok je terus dah jatuh cinta i tell u..terus confirm ambik yang tu,no turning back dah!!ahahha

tapi biasa la,kalau dah excited nak kawin tu mesti la dah banyak buat research kan?mulanya aku plan nak buat pelamin D.I.Y je,tapi bila calculate balik macam lagi banyak belanja je..that's why aku kena sewa dari butik pengantin jugak..meh aku sajikan mata korang dengan gambar2 pelamin yang berjaya buat aku terpikat..harap korang pun suka..

okay,ni hasil kerja dari Weddings By Sher


















yang ni pulak dari Bridal Sanctuary



















awwww,i know..cantik gilerrr kan???aku suka sangat2 design yang dorang buat..cuba korang teka pelamin aku nanti di inspirasikan dari pelamin yang mana?ahahaha rahsiaaaa..

eh ada lagi ni..yang kat bawah ni plak aku scan dari majalah Pesona Pengantin terbitan Karangkraf..sebnarnye ada banyak lagi gambar tapi sebab tema aku kan "nice and simple" so aku tunjuk kat korang gambar yang menepati tema la okay??hikhik ni la majalah pengantin no.1 kat Malaysia kot?aku memang beli tiap-tiap bulan..as references untuk aku build idea hehe..sorry la kalau ada gambar tu yang tersenget sana sini..aku scan je dari magazine,pastu letak kat sini nak bagi korang tengok..besar tak pengorbanan aku?ahahahha












yang ni plak pelamin nikah siti sarah dengan shuib..nice gilaaaaaaaa vavi kan??





sebenarnye kan,aku selalu berangan nak pakai fresh flower untuk wedding aku nanti..tak kira la hiasan bilik,pelamin,hantaran..tapi cost dia bayar sambil pejam mata la kan?hahaha tak tercapai hajat,bunga artificial pun boleh la..asalkan tak nampak sangat artificial nye tu..ok la,tu je..chiowww!

4 comments:

  1. aku suka pelamin dr weddings by sher.pic kedua heh!:P

    ReplyDelete
  2. simple gila je kan?hehe thanks..kena buang kerusi tu,tuka dengan bantal nikah bulat n kusyen2 kecik..mesti comel kan?hehe

    ReplyDelete
  3. haha nice gak.x penah dibuat orang kot...nampak santai jek

    ReplyDelete
  4. aku mmg nak yg santai2 je..xmo la lebih2 hehe

    ReplyDelete